preload logo

انواع اتومات پمپ آب

قطعه اتومات پمپ آب، یکی از لوازم ضروری منبع آب می‌باشد که وجود آن باعث خاموش و روشن شدن خودکار پمپ می‌شود. این محصول به 2 صورت ارائه می‌شود. ست کنترل که بر حسب میزان جریان آب عمل می‌کند، همچنین خود کلید دکمه اتومات پمپ که برحسب فشار آب عمل می‌کند. اتومات پمپ آب را می‌توان جایگزین ابزارهایی کرد که باعث کاهش مصرف آب می‌شود.

نحوه کار کردن کلید اتومات در تمامی پمپ‌ها به یک شکل می‌باشد. زمانی که جریان آب وارد پمپ نشود و همچنین از کلیدهای اتوماتی که برای پمپ‌های خانگی استفاده نشود، پمپ دچار اختلال و صدمه خواهد شد. این مدل از اتومات ها انواع مختلفی دارد که در مدل خانگی آن، اگر آبی که در مخزن وجود داشته به کمتر از حد نصاب برسد، اتومات پمپ را روشن کرده و مخزن را دوباره پر می‌کند. همچنین زمانی به آب داخل مخزن پر شود، پمپ را خاموش می‌کند.

ست کنترل اتومات آب
ست کنترل اتومات آب

مدل‌های مختلف کلید اتومات پمپ

یکی از وسایل بسیار ضروری برای رساندن یکسان آب به واحدهای ساختمانی ، استفاده از کلید پمپ آب می‌باشد. این کلیدها در 2 نوع وجود دارند که آن‌ها را شرح خواهیم داد.

کلید اتومات مکانیکی

این کلید در مجاورت منبع آب قرار داشته و نقش بسیار حیاتی در رساندن آب دارد. این نوع کلید بیشتر در منازل ویلایی و 2 طبقه استفاده می‌شود. همچنین برای ساختمان‌هایی که طبقاتی و اداری هستند نیز کاربرد دارد. کلید نامبرده بوسیله 2 عدد پیچی که داخل آن قرار دارد کنترل می‌شود. پیچ بزرگ، فشار پایه را تنظیم می‌کند. پیچ کوچکتر اندازه حرکت را در بازه خاصی را نشان می‌دهد.

برای مثال اگر فشار اولیه پمپ را روی 2.5 تنظیم کنیم، زمانی که فشار آب به به 2 برسد، کلید اتومات پمپ آب را روشن می‌کند. در این قسمت وظیفه پیچ بزرگتر این است که اندازه فشار آب را برای 2 تعریف کند.

کلید اتومات مکانیکی
کلید اتومات مکانیکی

کلید اتومات دیجیتالی

زمانی از کلید اتومات دیجیتال استفاده می‌شود که در حداقل فشار ممکن در سیستم آبرسانی وجود داشته باشد. حالت استاندارد و معمول این فشار برای این استفاده از این نوع کلید، باید 0.5 بار باشد. به این دلیل که با مدل کارکرد کلید دیجیتال رابطه مستقیمی دارد. در این نوع کلید قطعه‌ای به نام فلوسوئیچ گنجانده شده که با مقدار جریان آب پمپ کار می‌کند.

زمانی که شما شیر آب را می‌بندید، در یک بازه زمانی 8 ثانیه‌ای بعد از اینکه جریان آب پمپ به حداقل (صفر) می‌رسد، فلوسوئیچ از کار می‌افتد. زمانی که فلوسوئیچ دیگر کار نمی‌کند، کلید اتومات هم نیز از کار می‌افتد و خاموش می‌شود. در انواع دیگر کلیدهای اتومات، روشن شدن نیازمند این می‌باشد که اندازه فشار به حدی که تنظیم شده است برسد. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید، یک مثال برایتتان می‌زنیم.

فرض را بر این بگذارید ساختمانی در بیشتر ساعات شبانه روز فشار آب ورودی شبکه آن عدد 2 می‌باشد. مقدار فشار آب ورودی برای تامین آب ساختمان کافی است، پس الان نیازی نست که پمپ آب روشن شود. به همین دلیل بعضی از کلیدهای دیجیتال امکان تنظیم اندازه فشار آب را دارا هستند. همچنین فشار آب کاهش پیدا کند و به عدد 1 برسد، کلید دیجیتال روشن می‌شود.

نکته‌ای که برای استفاده از این کلیدها باید در نظر گرفت، این است که ست کنترل و کلیدها برای ساختمان‌های بالای 2 طبقه کاربرد ندارد.

شرکت صنایع پمپ آبارا عرضه کننده انواع پمپ با کیفیت بالا در ایران می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پمپ آب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت صنایع پمپ آبارا ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی مناسب برای آب استخر ها را با برند ABR در ایران می باشد.

همچنین می توانید برای دریافت تمام کاتالوگ های محصولات شرکت پمپ ابارا به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه نمایید.

پیج اینستاگرام شرکت پمپ ابارا را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما در کوتاه ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.
سلام، میتونی اینجا سوالتو بپرسی؟ ?