preload logo

نحوه نمایش توان مصرفی در پمپ های آب خانگی

پمپ‌های آبرسانی می توانند مقدار برق مصرفی زیادی داشته باشند و بخش قابل توجهی از هزینه قبض برق ماهانه واحد مسکونی را به خود اختصاص دهند. در این مقاله قصد داریم نحوه نمایش توان مصرفی در پمپ های آب خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دو پارامتر مهم در مقدار مصرف برق چیست؟

باید توجه داشت مقدار مصرف برق به دو پارامتر اصلی ارتباط پیدا می‌کند:

  • توان مصرفی الکتروپمپ: برای کم کردن توان مصرفی پمپ لازم است پمپ بزرگ‌تر از سایز مناسب انتخاب نشود. به عنوان مثال برای یک واحد ویلایی عموما نیازی به استفاده از پمپ یک اسب یا بزرگتر نبوده و پمپ محیطی نیم اسب کافی می‌باشد.
  • مدت زمان روشن بودن الکتروپمپ: تنظیم درست پرشر سوییچ و انتخاب سایز مناسب برای منبع دیافراگمی تاثیر مستقیم بر مدت زمان روشن بودن و تعداد دفعات استارت و استپ پمپ دارد. با انتخاب و تنظیم درست این تجهیزات، مصرف برق و عمر الکتروپمپ بهبود پیدا خواهد نمود.

باید توجه داشت توان نامی که برای پمپ‌ها ذکر می‌شود لزوما توان مصرفی موتور را نشان نمی‌دهد. به عنوان مثال پمپ جتی که با موتور یک اسب عرضه می‌شود، بیش از یک اسب بخار توان از شبکه برق جذب کرده و مصرف می‌کند. پلاک مشخصات روی پمپ توان مصرف شده توسط آن الکتروپمپ را با دو عدد نمایش می‌دهد. همان گونه که در شکل زیر هم مشخص است، برای پمپ بشقابی با توان نامی یک اسب مقادیر 0.75 کیلووات تحت عنوان P2 و مقدار 1.35 کیلووات به عنوان P1 درج شده است.

نحوه نمایش توان مصرفی در پمپ های آب خانگی

مفهوم اعداد ذکر شده این گونه است که موتور این پمپ 1.35 کیلووات توان از شبکه برق دریافت کرده. و مقدار 0.75 کیلووات (معادل یک اسب بخار) آن را صرف چرخاندن شفت و پروانه پمپ می‌کند و باقی مانده صرف تلفات می‌شود.

از آن جا که توان گرفته شده از شبکه سراسری برق معیار پرداخت هزینه خواهد بود، قیمت برق مصرفی این پمپ 1.35 کیلووات باید حساب شود و نه 0.75 کیلووات.

 

نحوه نمایش توان مصرفی در پمپ های آب خانگی

مقالات مرتبط:

دلیل خاموش و روشن شدن های زیاد پمپ چیست؟

برای قطع و وصل آب، شیر توپی بهتر است یا شیر فلکه کشویی؟

شرکت صنایع آبارا

از سال ۱۳۷۳ در ایران با تکیه بر ارتباطات قوی بین‌المللی و اعتبار بالا توانست سرمایه گذار خارجی جذب کند. محصولاتی نظیر الکتروپمپ‌های صنعتی و الکتروپمپ‌های تاسیساتی لجن‌کش و کف‌کش بوسترپمپ پمپ‌های آتشنشانی الکترو پمپ‌های ابر و .. روانه‌ی بازار کرد.

همچنین توانست بنا به نیازهای مصرفی بازار تقاضا پمپ‌های استاندارد را در سطح بالایی از کیفیت به بازار معرفی و ارائه نماید.

شرکت صنایع پمپ آبارا عرضه کننده انواع پمپ با کیفیت بالا در ایران می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پمپ آب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت صنایع پمپ آبارا ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی، صنعتی، بوستر پمپ، پمپ استخر و… با برند ABR در ایران می‌باشد.

همچنین می توانید برای دریافت تمام کاتالوگ های محصولات شرکت پمپ آبارا به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه نمایید.

پیج اینستاگرام شرکت پمپ ابارا را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما در کوتاه ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.
سلام، میتونی اینجا سوالتو بپرسی؟ ?