preload logo

آشنایی با پمپ های سیرکولاتور

در این مقاله که آشنایی با پمپ های سیرکولار است، می‌خواهیم مطالبی راجع‌به این پمپ آب برای شما عزیزان بیان کنیم. پمپ‌های سیرکولاتور یک نوع خاص از گروه پمپ‌های سانتریفیوژ بوده که قادر به پمپاژ سیالات تا دمای ۱۰۰-۱۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشند. کلمه‌ی سیرکولاتور از سیرکوله گرفته شده که به آن دسته از پمپ‌هایی گفته می‌شود که وظیفه‌ی حرکت دادن یا چرخاندن سیالات (آب سرد وگرم سیستم‌های تهویه مطبوع حرارت مرکزی) را از محل تولید شده تا محل تبادل حرارت در دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی را دارند.

به عبارت دیگر پمپ‌های سیرکولاتور عهده‌دار حرکت دادن آب گرم یا آب سرد در لوله‌ها از محل تولید شده یعنی موتورخانه به محل تبدیل حرارت و گرما مثل رادیاتورها، فن‌کویل‌ها یا کویل‌های هواساز را دارند. در ساختمان‌های متوسط و کوچک معمولاً از پمپ‌های سیرکولاتور آب سیستم‌های سرمایش و گرمایش از انواع خطی و زمینی با دور ۱۴۵۰ که به نسبت پمپ‌های مشابه آبرسانی دارای توان کمتری می‌باشند، استفاده می‌شود.

پمپ های سیرکولاتور
پمپ های سیرکولاتور

وظیفه‌ی پمپ‌های سیرکولاتوری

به بیانی دیگر تنها وظیفه‌ی پمپ‌های سیرکولاتوری که در سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شوند جبران افت فشار اصطکاکی جریان آب در لوله‌ها، شیرآلات و اتصالات و همچنین کویل‌های سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان می‌باشد.

به همین منظور می‌توان با‌ استفاده از روش طراحی معکوس در ساختمان‌ها امکان دستیابی به کم‌ترین قدرت و توان مورد نیاز پمپ‌های سیرکولاتور میسر گردد و همین‌طور به بهترین شکل آب در سیستم لوله‌کشی در سیستم‌ای سرمایشی و گرمایشی توسط ‌پمپ‌های سیرکولاتور توزیع شود.

نکته قابل ذکر این می‌باشد که پمپ‌های سیرکولاتور اصولاً تنها برای گردش آب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدار این تجهیزات مورد استفاده می‌باشند. به همین علت به اصطلاح آب روی پروانه سوار بوده و دیگر نیازی به مکش آب از سطوح پایین‌تر مثل پمپ‌های آبیاری و آبرسانی ندارند.
از موارد کاربرد این گونه پمپ‌ها به گردش آب گرم در پکیج‌های خانگی و جکوزی‌ها یا سیستم‌های تهویه مطبوع و انتقال سیالات و همچنین استخرها می‌توان اشاره کرد.

مکان نصب پمپ های سیرکولار

پمپ‌های سیرکولاتور خطی را بر روی لوله همراه با اتصال دنده‌ای یا فلنجی نصب می‌کنند و در صورت نصب زمینی، آن‌ها را روی شاسی تراز شده و بر روی بولت‌های دارای لرزه‌گیر لاستیکی نصب می‌کنند.
هنگام انتخاب این پمپ‌ها علاوه بر تعیین نوع پمپ خطی یا زمینی باید به محاسبه دقیق میزان دبی و هد پمپ، قطر دهانه ورودی و خروجی آب، دور و قدرت موتور، نوع اتصال دنده‌ای یا فلنجی و همچنین برند و مدل پمپ سیرکولاتور باید توجه شود.

شرکت آبارا ارائه‌دهنده‌ی پمپ‌های سیرکولاتور سری‌های مختلفی همچون است که برای کسب اطلاعات بیشتر در اینجا کلیک فرمائید.
محل نصب پمپ‌های سیرکولاتور
پمپ‌های سیرکولاتور معمولاً در مسیر برگشت آب نصب می‌شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این پمپ‌ها در سیستم‌های گرمایشی در قسمتی قرار می‌گیرند که آب بعد خروج از پمپ وارد دیگ حرارت مرکزی شده و سپس به فن‌کویل یا رادیاتور ارسال می‌شود. در سیستم‌های سرمایشی در جایی نصب می‌شود که آب خروجی از پمپ به چیلر وارد شده و سپس به کویل‌های هواساز و فن‌کویل‌ها‌ ارسال می‌شود.
امروزه طبق استاندارد‌ها و توصیه‌های مهندسی، هر ساختمان که دارای ۸ واحد یا بیشتر از آن باشد داشتن یک پمپ سیرکولاتور رزرو با همان هد و دبی پمپ اصلی ساختمان ضروری است.

انواع پمپ های سیرکولار
انواع پمپ های سیرکولار

ویژگی‌ها و خصوصیات پمپ های سیرکولاتور

از ویژگی‌ها و خصوصیات این پمپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کارکرد بسیار کم صدا
  2. ساخته شده در ابعاد کوچک (نیم تا شش اینچ)
  3. این پمپ‌ها معمولاً با بدنه چدنی یا استیل تولید شده و جنس پروانه به کار رفته در آن از چدن، برنج یا استیل می‌باشد.
  4. این پمپ‌ها با دور موتور ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ تولید می‌شوند.
  5. اصطلاحاً سیال بر روی پمپ‌های سیرکولاتور سوار است این بدین معناست که این پمپ‌ها مکش منفی ندارند.
  6. این پمپ‌ها را می‌توان بر اساس نیاز در مدل‌های مختلف (تک‌فاز و سه‌فاز و تک‌دور. دو دور. سه دور. چهار دور) و همچنین در نوع‌های با واسطه (کوپلینگ‌دار) یا بدون واسطه (موتور خشک) تهیه کرد.
  7. از مزیت‌های دیگر پمپ‌های سیرکولاتور می‌توان به مصرف بهینه انرژی دارای رده‌بندی مصرف اشاره کرد.

پمپ سیرکولاتور خطی ابارا از سری محصولات ابارا ایتالیا می‌باشد که در سری‌های مختلفی همچون که برای مصارف خانگی و مصارف صنعتی استفاده می‌شوند. برای خرید پمپ‌های سیرکولاتور ابارا از نمایندگی‌های پمپ آبارا در ایران</a>، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و این محصول باکیفیت را خریداری نمایید.

شرکت صنایع آبارا

از سال ۱۳۷۳ در ایران با تکیه بر ارتباطات قوی بین‌المللی و اعتبار بالا توانست سرمایه گذار خارجی جذب کند. محصولاتی نظیر الکتروپمپ‌های صنعتی و الکتروپمپ‌های تاسیساتی لجن‌کش و کف‌کش بوسترپمپ پمپ‌های آتشنشانی الکترو پمپ‌های ابر و .. روانه‌ی بازار کرد.

همچنین توانست بنا به نیازهای مصرفی بازار تقاضا پمپ‌های استاندارد را در سطح بالایی از کیفیت به بازار معرفی و ارائه نماید.

شرکت صنایع پمپ آبارا با سرمایه گذاری ابارا ژاپن عرضه کننده انواع پمپ با کیفیت بالا در ایران می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پمپ آب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت صنایع پمپ آبارا ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی مناسب برای آب استخر ها را  در برندهای ابارا و ABR در ایران می باشد.

همچنین می توانید برای دریافت تمام کاتالوگ های محصولات شرکت پمپ ابارا به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه نمایید.

پیج اینستاگرام شرکت پمپ ابارا را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما در کوتاه ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.
سلام، میتونی اینجا سوالتو بپرسی؟ ?