preload logo

نحوه کارکرد الکتروپمپ های شناور

اگر بخواهیم در خصوص نحوه کارکرد الکتروپمپ های شناور صحبت کنیم باید بگوییم که الکتروپمپ های شناور از دسته پمپ های مستغرق هستند که جهت افزایش فشار آب و انتقال آب از چاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اساس کار الکتروپمپ های شناور همانند پمپ های طبقاتی می باشد بدین صورت که سیال از چشمه یا مرکز پروانه اول وارد پمپ شده و پس از خارج شدن از محیط پروانه وارد طبقه بعدی می‌شود و از خروجی آخرین پروانه خارج می‌شود و بدین صورت باعث افزایش فشار سیال خروجی می‌گردد.

جهت مشاهده محصولات شرکت پمپ آبارا در دسته بندی الکترو پمپ های مستغرق کلیک نمایید.

نحوه کارکرد الکتروپمپ های شناور :

الکتروپمپ شناور از دو قسمت اصلی تشکیل شده و شامل الکتروموتور شناور و پمپ (توربین) است. به عبارتی الکتروپمپ شناور با گردش الکتروموتور پمپ را به حرکت در می‌آورد و در دو نوع پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز تولید می‌شوند. دراین نوع پمپ ها الکتروموتور با پمپ کوپل شده و درون چاه قرار می‌گیرد. داخل الکتروموتور با آب پر می‌شود این آب هم برای روانکاری یاتاقان ها و هم برای خنک کاری حرارت در سیم پیچی داخل الکتروموتور می‌باشد. موتور پمپ شناور یا همان الکتروپمپ شناور که گاها الکترودینام شناور نیز نامیده می‌شود از دو بخش موتور و پمپ که این با یکدیگر کوپل شده و در نهایت موتور پمپ شناور را تشکیل می دهند، تشکیل گردیده و در دو نوع پمپ شناور تک فاز و پمپ شناور سه فاز به مشتریان گرامی عرضه می‌گردد. جنس بدنه این پمپ می‌تواند از استیل و یا چدن باشد.

برای دیدن لیست الکتروپمپ شناور شرکت پمپ آبارا کلیک کنید.

جنس پروانه الکتروپمپ شناور از انواع استیل، برنز یا برنجی می‌باشند. الکتروپمپ شناور با بدنه و پروانه برنز برای جا به جایی آب شور و یا آب دریا مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان طور که بالاتر عنوان شد موتورهای شناور از لحاظ خنک‌کاری به دو نوع آب خنک و روغن خنک تقسیم بندی می‌شود به بیانی دیگر الکتروپمپ شناور با توجه به تعداد پروانه و فاصله بسیار کم پروانه با بدنه پمپ فقط قادر به جابه جایی آب کاملا صاف طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرند. غالبا از الکتروپمپ شناور جهت استحصال آب از عمق متوسط تا زیاد استفاده می‌گردد. به صورت عمده موارد مصرف پمپ‌های شناور مصرف خانگی، باغی، کشاورزی، تعمیر الکتروپمپ صنعتی می‌باشند.

لازم به ذکر است با توجه به میزان وجود ماسه یا ذرات معلق در سیال باید در انتخاب این پمپ ها توجه شود به عبارتی این پمپ ها در دو دل تخت و خمره ای ساخته می‌شوند که مدل خمره ای آن برای پمپاژ سیال با درصد ماسه‌ی بیشتر، انتخاب مناسب‌تری می‌باشد و همچنین برای چاه هایی که آب درون آنها حاوی شن و ماسه هرچند به میزان کم باشد نوع پمپ های شناور از جنس استیل پیشنهاد نمی‌شود. از طرفی الکتروپمپ شناور بر اساس طبقه نصب می‌شود. پمپ شناور یک یا چند طبقه ای را عمودی نصب می‌کنند و در موردهای دیگر نسبت تعمیر الکتروپمپ به طبقه ها و سایز موتور آن را افقی نصب می‌کنند.

برای چاه های آب از الکتروپمپ های تک فاز و سه فاز استفاده می‌شود. اگر عمق چاه کم باشد معمولا از الکتروپمپ های شناور تک فاز و اگر عمق چاه زیاد باشد از الکتروپمپ های شناور سه فاز استفاده می‌شود.

مقاله دلایل افت فشار آب را نیز مطالعه نمایید.

کاربردهای الکتروپمپ های شناور:

– زه کشی آب های تحت الارض
– خارج کردن آب تمیز از چاه
– سیستم های آبیاری بارانی
– تامین آب اضطراری
– ارسال آب تمیز برای آبیاری
– کاربرد در آب نماها
– تقویت و افزایش فشار آب در باغات و زارعت و مصارف کشاورزی مانند پمپ چاه آب و سیستم های آبیاری
– شستشوی صنعتی و آتش نشانی
– ایستگاه های تقویت فشار
– مقدار مورد قبول شن در داخل آب قابل پمپاژ باید زیر 30گرم باشد
– اطفاء حریق و آتش نشانی

شرکت صنایع پمپ آبارا از سال 1373 در ایران شروع به فعالیت نموده و با تکیه بر اعتبار خود موفق به جذب سرمایه گذار شد. این شرکت با ارائه محصولات با کیفیت در بازار مصرفی و همچنین با درک نیازهای مشتریان گرامی توانست خط تولید محصولات خود با نام ABR را روانه بازار نماید و با ارائه خدمات پس از فروش منحصر به فرد جایگاه خود را میان مشتریان و بازار مصرفی تثبیت کند.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت صنایع پمپ آبارا ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی، کف کش، لجن کش و…. با برند ABR در ایران می باشد.

همچنین می توانید برای دریافت تمام کاتالوگ های محصولات شرکت پمپ ابارا به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه نمایید.

پیج اینستاگرام شرکت پمپ ابارا را دنبال نمایید.

1 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • نصراله بازوند
    2022/05/07 11:05

    سلام.عالی جامع است اگر بصورت ویدئو توضیح داده شود گویا تر است ..

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما در کوتاه ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.
سلام، میتونی اینجا سوالتو بپرسی؟ ?