preload logo

کلید فشار یا پرشر سوییچ

پمپ‌های آب خانگی نمی‌توانند دایم روشن بمانند. یک روش برای روشن و خاموش شدن به موقع پمپ، کنترل مقدار فشار آب داخل لوله‌هاست. به این ترتیب که با کم شدن بیش از حد فشار پمپ روشن شده و بعد از رسیدن به فشار حداکثر مورد نظر خاموش گردد. برای این منظور از کلید فشار یا پرشر سوییچ استفاده می‌کنیم که گاهی اوقات در بازار به نام کلید اتومات پمپ هم شناخته می‌شود.

کاربرد کلید فشار یا پرشر سوییچ

در یک ساختمان با زیاد شدن مصرف آب مقدار فشار در شبکه لوله‌ها کم می‌شود در این صورت لازم است که پمپ آبرسانی روشن شود. در صورتی که پمپ روشن بوده و فشار در حال کاهش باشد باید پمپ دوم وارد مدار می‌شود و یا در شرایطی که از پمپ‌های دور متغیر استفاده شده است، لازم است برای جبران کاهش فشار، دور موتور افزایش یابد. با کم شدن مصرف و به تبع آن افزایش فشار، باید دور موتور کم شود و یا پمپ کمکی و سپس پمپ اصلی خاموش گردند.

کلید فشار یا پرشر سوییچ

در کلیدهای فشار لازم است دو مقدار “فشار استارت پمپ” و “اختلاف فشار بین استارت و استپ” تعیین گردد. به عنوان مثال با تنظیم کردن پیچ بزرگ مقدار فشار 2 بار را به عنوان نقطه روشن شدن پمپ تعیین می‌کنیم و با تنظیم کردن پیچ کوچک، اختلاف فشار استارت و استپ را 1.5 بار مشخص می‌کنیم. به این ترتیب بعد از این که مصرف آب در ساختمان باعث کاهش فشار یعنی به اندازه 2 بار شد، پرشرسوییچ پمپ را روشن می‌کند. پمپ آن قدر کار می‌کند تا فشار در شبکه و منبع دیافراگمی به 3.5 بار برسد، در این لحظه پمپ خاموش شده و از این به بعد مصرف ساختمان از منبع دیافراگمی تامین می‌شود.

کلید فشار یا پرشر سوییچ

استفاده از کلید فشار در کنار منبع دیافراگمی یک روش معمول برای کنترل کردن پمپ‌های آبرسانی در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی می‌باشد.

شرکت صنایع آبارا

از سال ۱۳۷۳ در ایران با تکیه بر ارتباطات قوی بین‌المللی و اعتبار بالا توانست سرمایه گذار خارجی جذب کند. محصولاتی نظیر الکتروپمپ‌های صنعتی و الکتروپمپ‌های تاسیساتی لجن‌کش و کف‌کش بوسترپمپ پمپ‌های آتشنشانی الکترو پمپ‌های ابر و .. روانه‌ی بازار کرد.

همچنین توانست بنا به نیازهای مصرفی بازار تقاضا پمپ‌های استاندارد را در سطح بالایی از کیفیت به بازار معرفی و ارائه نماید.

شرکت صنایع پمپ آبارا عرضه کننده انواع پمپ با کیفیت بالا در ایران می‌باشد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید انواع پمپ آب با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت صنایع پمپ آبارا ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی، صنعتی، بوستر پمپ، پمپ استخر و… با برند ABR در ایران می‌باشد.

همچنین می توانید برای دریافت تمام کاتالوگ های محصولات شرکت پمپ آبارا به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه نمایید.

پیج اینستاگرام شرکت پمپ ابارا را دنبال نمایید.

1 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • عین اله سرتیپی
    2024/06/12 13:19

    درود و وقت بخیر
    از مطالب فنی آموزشی شما سپاسگزاریم .
    پیروز و پایدار باشید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
WeCreativez WhatsApp Support
همکاران ما در کوتاه ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.
سلام، میتونی اینجا سوالتو بپرسی؟ ?